Klantenservice

Inhoudsopgave

Artikel 1 - Definities

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

Artikel 3 - Toepasselijkheid

Artikel 4 - Het aanbod

Artikel 5 - De overeenkomst

Artikel 6 - Herroepingsrecht

Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens debedenktijd

Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

Artikel 9 - Verplichtingen van Confiant Jewelry bij herroeping

Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht

Artikel 11 - De prijs

Artikel 12 - Nakoming en extra garantie

Artikel 13 - Levering en uitvoering

Artikel 14 - Duur transacties: duur, opzegging en verlenging

Artikel 15 - Betaling

Artikel 16 - Klachtenregeling

Artikel 17 - Geschillen

Artikel 18 - Aanvullende of afwijkende bepalingen



Artikel 1 - Definities

1.1 Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitaleinhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand endeze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverdof door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en deondernemer;

1.2 Bedenktijd: de termijnwaarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;

1.3  Consument: denatuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden metzijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;

1.4 Dag:kalenderdag;

1.5 Digitaleinhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;

1.6 Duurovereenkomst: eenovereenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/ofdigitale inhoud gedurende een bepaalde periode;

1.7 Duurzamegegevensdrager: elk hulpmiddel - waaronder ook begrepene-mail - dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aanhem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstigeraadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doelwaarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van deopgeslagen informatie mogelijk maakt;

1.8 Herroepingsrecht: demogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van deovereenkomst op afstand;

1.9 Ondernemer: denatuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale inhoud en/ofdiensten op afstand aan consumenten aanbiedt;

1.10 Overeenkomst op afstand: eenovereenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in hetkader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten,digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van deovereenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meertechnieken voor communicatie op afstand;

1.11 Techniek voor communicatie op afstand: middel datkan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consumenten ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.



Artikel 2 - identiteit van de ondernemer

Naam onderneming:             Confiant Jewelry

Vestigingsplaats:                   Hulten 9, 5151BS, Drunen, Nederland

KVK-nummer:                       90092252

Btw-identificatienummer:      NL004716364B94

E-mail klantenservice:          confiantjewelry@outlook.com

 

 

Artikel 3 - Toepasselijkheid

3.1  Deze algemenevoorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke totstand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.

3.2  Voordat deovereenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemenevoorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijsniet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordtgesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemerzijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijkkosteloos worden toegezonden.

3.3 Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordtgesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst opafstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langselektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanigewijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagenop een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zalvoordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar vande algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en datzij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijzekosteloos zullen worden toegezonden.

3.4 Voor het geval dat naast deze algemene voorwaardentevens specifieke product- of diensten voorwaarden van toepassing zijn, is hettweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich ingeval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijkebepaling die voor hem het meest gunstig is.

 


Artikel 4 - Het aanbod

4.1 Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft ofonder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

4.2 Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurigeomschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. Debeschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanboddoor de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt vanafbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangebodenproducten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen ofkennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

4.3 Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor deconsument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan deaanvaarding van het aanbod zijn verbonden.

 

 

Artikel 5 - De overeenkomst

5.1 De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaaldein lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van hetaanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

5.2 Indien de consument het aanbod langs elektronische wegheeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg deontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van dezeaanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument deovereenkomst ontbinden.

5.3 Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt,treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen terbeveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor eenveilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal deondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

5.4 De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders - op dehoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen,alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoordaangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van ditonderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hijgerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan deuitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

5.5 De ondernemer zal uiterlijk bij levering van hetproduct, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie,schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op eentoegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:

a. hetbezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachtenterecht kan;

b. devoorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrechtgebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijnvan het herroepingsrecht;

c. deinformatie over garanties en bestaande service na aankoop;

d. deprijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitaleinhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze vanbetaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;

e. devereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duurheeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;

f.indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voorherroeping.

5.6 In geval van een duurtransactie is de bepaling in hetvorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

 

 

Artikel 6 - Herroepingsrecht

Bij producten:

6.1 De consument kan een overeenkomst met betrekking tot deaankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonderopgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar dereden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.

6.2 De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadatde consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet devervoerder is, het product heeft ontvangen, of:

a. als de consument in eenzelfde bestelling meerdereproducten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezenderde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij deconsument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeftgeïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillendelevertijd weigeren.

b. als de levering van een product bestaat uitverschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een doorhem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeftontvangen;

c. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van productengedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hemaangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.

Bij diensten en digitale inhoud die niet op eenmateriële drager is geleverd:

6.3 De consument kan een dienstenovereenkomst en eenovereenkomst voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële drageris geleverd gedurende minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. Deondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niettot opgave van zijn reden(en) verplichten.

6.4 De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag dievolgt op het sluiten van de overeenkomst.

Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitaleinhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren overherroepingsrecht:

6.5 Indien de ondernemer de consument de wettelijkverplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voorherroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na heteinde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikelvastgestelde bedenktijd.

6.6 Indien de ondernemer de in het voorgaande lid bedoeldeinformatie aan de consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na deingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 14 dagenna de dag waarop de consument die informatie heeft ontvangen.

 

 

Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens debedenktijd

7.1 Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met hetproduct en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken inde mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het productvast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het productslechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.

7.2 De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van hetproduct die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verdergaat dan toegestaan in lid 1.

 

 

Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht doorde consument en kosten daarvan

8.1 Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij ditbinnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping ofop andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.

8.2 Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de inlid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigthij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als deondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen.

De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hijhet product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.

8.3 De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren,indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform dedoor de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

8.4 Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening vanhet herroepingsrecht ligt bij de consument.

8.5 De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van hetproduct. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moetdragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft deconsument de kosten voor terugzending niet te dragen.

8.6 Indien de consument herroept na eerst uitdrukkelijk te hebben verzochtdat de verrichting van de dienst of de levering van gas, water of elektriciteitdie niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of bepaaldehoeveelheid aanvangt tijdens de bedenktijd, is de consument de ondernemer eenbedrag verschuldigd dat evenredig is aan dat gedeelte van de verbintenis datdoor de ondernemer is nagekomen op het moment van herroeping, vergeleken met devolledige nakoming van de verbintenis.

8.7 De consument draagt geen kosten voor de uitvoering van diensten of delevering van water, gas of elektriciteit, die niet gereed voor verkoop zijngemaakt in een beperkt volume of hoeveelheid, of tot levering vanstadsverwarming, indien:

a. deondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over hetherroepingsrecht, de kostenvergoeding bij herroeping of het modelformulier voorherroeping niet heeft verstrekt, of;

b. deconsument niet uitdrukkelijk om de aanvang van de uitvoering van de dienst oflevering van gas, water, elektriciteit of stadsverwarming tijdens de bedenktijdheeft verzocht.

8.8 De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijkelevering van niet op een materiële drager geleverde digitale inhoud, indien:

a. hijvoorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft ingestemd met hetbeginnen van de nakoming van de overeenkomst voor het einde van de bedenktijd;

b. hij nietheeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van zijntoestemming;

of

c. deondernemer heeft nagelaten deze verklaring van de consument te bevestigen.

 

 

Artikel 9 - Verplichtingen van Confiant Jewelry bijherroeping

9.1 Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument opelektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze meldingonverwijld een ontvangstbevestiging.

9.2 De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument,, onverwijlddoch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroepingmeldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hijwachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consumentaantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstipeerder valt

9.3 De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat deconsument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode.De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

9.4 Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van leveringdan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kostenvoor de duurdere methode niet terug te betalen.

 

 

Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht

De ondernemer kan de navolgende producten en dienstenuitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer ditduidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst,heeft vermeld:

10.1 Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingenop de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zichbinnen de herroepingstermijn kunnen voordoen;

10.2 Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Ondereen openbare veiling wordt verstaan een verkoopmethode waarbij producten,digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden aangeboden aan deconsument die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid krijgt persoonlijkaanwezig te zijn op de veiling, onder leiding van een veilingmeester, enwaarbij de succesvolle bieder verplicht is de producten, digitale inhoud en/ofdiensten af te nemen;

10.3 Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maaralleen als:

a. deuitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van deconsument;

en

b. deconsument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra deondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;

10.4 Pakketreizen als bedoeld in artikel 7:500 BW en overeenkomsten vanpersonenvervoer;

10.5 Dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling van accommodatie,als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering is voorzienen anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuurdiensten encatering;

10.6 Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in deovereenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering daarvan is voorzien;

10.7 Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, dieniet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van eenindividuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor eenspecifieke persoon bestemd zijn;

10.8 Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;

10.9 Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming ofhygiëne niet

geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan deverzegeling na levering is verbroken;

10.10 Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijnmet andere producten;

10.11 Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij hetsluiten van de overeenkomst, maar waarvan de levering slechts kan plaatsvindenna 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingenvan de markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;

10.12 Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan deverzegeling na levering is verbroken;

10.13 Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering vanabonnementen hierop;

10.14 De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager,maar alleen als:

a. deuitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van deconsument;

en

b. deconsument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.

 

 

Artikel 11 - De prijs

11.1 Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzenvan de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudensprijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.

11.2 In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten ofdiensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiëlemarkt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzenaanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueelvermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.

11.3 Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van deovereenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijkeregelingen of bepalingen.

11.4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van deovereenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:

a. deze hetgevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of

b. deconsument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van dedag waarop de prijsverhoging ingaat.

11.5 De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijninclusief btw

 

.

Artikel 12 - Nakoming en extra garantie

12.1 De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoenaan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijkeeisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van detotstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/ofoverheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevensvoor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.

12.2 Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeurverstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingendie de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doengelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel vande overeenkomst.

12.3 Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van deondernemer, diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan deconsument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoedeze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming vanzijn deel van de overeenkomst.

 

 

Artikel 13 - Levering en uitvoering

13.1 De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemenbij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van productenen bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.

13.2 Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan deondernemer kenbaar heeft gemaakt.

13.3 Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemenevoorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen metbekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andereleveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt,of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan wordenuitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij debestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het rechtom de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventueleschadevergoeding.

13.4 Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag datde consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.

13.5 Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bijde ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een voorafaangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzijuitdrukkelijk anders is overeengekomen.

 

 

Artikel 14 - Duur transacties: duur, opzegging en verlenging

14.1 De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd isaangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteitdaaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming vandaartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste éénmaand.

14.2 De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaanen die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronderbegrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duuropzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en eenopzegtermijn van ten hoogste één maand.

14.3 De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:

a. te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op eenbepaald tijdstip of in een bepaalde periode;

b. tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;

c. altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voorzichzelf heeft bedongen.

Verlenging

14.4 Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tothet geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) ofdiensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaaldeduur.

14.5 In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaaldetijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- enweekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duurvan maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegenhet einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogsteéén maand.

14.6 Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tothet geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend vooronbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggenmet een opzegtermijn van ten hoogste één maand. De opzegtermijn is ten hoogstedrie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder daneenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.

14.7 Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismakingafleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- ofkennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigtautomatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

Duur:

14.8 Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag deconsument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn vanten hoogste één maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zichtegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

 

 

Artikel 15 - Betaling

15.1 Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullendevoorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te wordenvoldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij hetontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van deovereenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst,vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument de bevestiging van deovereenkomst heeft ontvangen.

15.2 Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument inalgemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel rechtdoen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling ofdienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.

15.3 De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermeldebetaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.

15.4 Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en)voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te latebetaling en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund omalsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven vanbetaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag dewettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hemgemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Dezeincassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10%over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met eenminimum van € 40,=. De ondernemer kan ten voordele van de consument afwijkenvan genoemde bedragen en percentages.

 

Artikel 16 - Klachtenregeling

16.1 De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakteklachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.

16.2 Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 2maanden volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer,nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.

16.3 Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht eenvoorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen determijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatiewanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

16.4 Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelostontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

16.5 Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot deondernemer. Indien de webwinkel is aangesloten bij Stichting WebwinkelKeur enbij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient deconsument zich te wenden tot Stichting WebwinkelKeur(https://webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Controleer of dezewebwinkel een lopend lidmaatschap heeft viahttps://www.webwinkelkeur.nl/ledenlijst . Mocht er dan nog niet tot eenoplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht telaten behandelen door de door Stichting WebwinkelKeur aangesteldeonafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowelondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggenvan een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door deconsument betaald dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is hetmogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform(https://ec.europa.eu/odr).

16.6 Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzijde ondernemer schriftelijk anders aangeeft.

16.7 Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal deondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen ofrepareren.

 

Artikel 17 - Geschillen

17.1 Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop dezealgemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht vantoepassing.

 

 

Artikel 18 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

18.1 Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consumentwaarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlandsrecht van toepassing.

18.2 Ondernemer is gerechtigd deze algemene voorwaarden tewijzigen. Wijzigingen in deze voorwaarden zijn slechts van kracht nadat dezezijn gepubliceerd, met dien verstande, dat bij toepasselijke wijzigingengedurende de looptijd van een aanbod de voor de consument meest gunstigebepaling zal prevaleren.